lördag 30 juni 2018

Kerry Specialen 2018

Årets Kerry Special gick av stapeln på Strömsholms Vandrarhem och i år var vi med. Vi hade Heidi, Leia och Yrza med oss. Det gick inte så bra på utställningen för Leia men vi hade en trevlig helg. På söndagen var det klubbmästerskap i Rallylydnad men eftersom jag inte tränat innan så förstörde jag Heidis chanser. Hon skötte sig utmärkt men jag stod inte still vilket gav oss många poängs avdrag. Det gjorde att jag och Leia fick högre placering än jag och Heidi. Vi får väl träna till nästa år.

Det var extra roligt denna special eftersom det var fem Blue Line Family hundar närvarande. Även lilla Donna kom och hälsade på oss.

Blue Line Family Nova gjorde premiär i utställningsringen med en äran och fick väldigt bra kritik. Husse ställde henne i nybörjarklassen och blev tillsagd av domaren att han borde visa henne på riktigt.

Lilla Yrza fick stor uppskattning från både deltagare och domare. Första kvällen när vi träffades allihop och grillade så visade hon sitt rätta jag, glad, framåt och trygg. Hon somnade till slut i famnen på en kerryveteran som såg väldigt nöjd ut.

Det tar på krafterna att vara på Kerry special


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar