måndag 4 november 2019

Två dagars utställning i Herning

Den 1 november 2019 åkte jag till Herning för att ställa ut Yrza den 2-3 november. Jag hade ett utmärkt ressällskap i Lena, Pixies matte.
Det blev en väldigt trevlig resa även om resultaten var blandade. Utställningen var mycket välorganiserad med ett stort shoppingområde. 
Den 2 november skulle vi vara i ringen tidigt så det blev en tidig morgon. Med hjälp av vänligt inställda parkeringsvakter lyckades vi få in Yrza utan att hon blev alltför blöt i ösregnet. 
Tyvärr gick inte utställningen som jag hade hoppats så hon fick inte något ck. Vann gjorde Jaxx från Sverige, en väldigt vacker hund. Han ägs av Bengtingvar och Mildred Ingemansson. Vi hade en trevlig stund vid ringside med Bengt-Ingvar och Mildred. 
När vi var färdiga i ringen gjorde vi en liten shoppingrunda på utställningsområdet och det blev bland annat en ny sax och lite schampo mm. 
Den 3 november var det Helge Kvivesen som dömde och han gav Yrz, och mig, väldigt bra kritik och hon fick sitt första danska cert och blev BIR. Därmed blev hon också Dansk vinnare. Tyvärr hade vi inte tid att stanna till finalen pga lång resa hem. När jag insåg att Pondus, Yrzas pappa, fick priset för årets hund så ångrade jag att vi körde hem. Det hade varit värt att stanna för att se Pondus i ringen - vilken hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar