onsdag 25 juni 2014

I söndags var det dags för kloklipp och öronryckning. Detta är inte någon favoritsysselsättning men både Heidi och Iris går med på det utan protester. Det gäller dock att ha sina knep och en korvbit som muta uppskattas av dem bägge.
Efter väl uträttat arbete tog vi en långpromenad. På väg tillbaka halkade Heidi efter och när jag vände mig om för att se vart hon tagit vägen insåg jag att det även skulle bli en baddag. Hon hade hittat en oemotståndlig plats på fältet med fantastisk väldoft och denna höll hon på att rulla sig i.
Hon var inte helt överens med mig om nödvändigheten av ett bad men hon blev badad och borstad. Efter badet blev hon nerbäddad i soffan. Hon fryser lätt när hon har badat.


Det var i och för sig bra att hon blev badad med tanke på att det är Kerry specialen den 5 juli. Nu har jag gjort ett bra förarbete med henne och det blir lättare att bada henne nästa vecka. Även om det bara är Iris som ska ställas ut så måste ju Heidi också vara snygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar