onsdag 28 mars 2018

Omplacering pga sjukdom. Ulrik är omplacerad

Uppdatering beträffande Ulrik.

Igår blev det klart att Ulrik får en ny familj nere i Skåne. Tack till alla er som var beredda att ta emot Ulrik. Det värmde mitt hjärta att det var så många som var villiga att hjälpa honom. Jag är övertygad om att Ulrik kommer att få det bra i sin nya familj.

I går fick jag ett tråkigt samtal. En av hanarna från min första kull måste omplaceras eftersom hans matte är sjuk och inte längre kan ta hand om honom. Han är nu hos en familj som trots allergier i familjen tog hand om honom när hans matte akut blev sämre. Han kan dock inte stanna där.

Ulrik, Blue Line Family, Calippo, fyller fyra år i sommar. Han har hela sitt liv bott tillsammans med en katt och han har tillbringat mycket tid i stallet tillsammans med sin matte och är således van vid hästar.

Ulrik är en underbar hund som gillar alla, även hanhundar. Han har under mattes sjukdomsperiod rastats av grannpojkarna som är i yngre tonåren och det har alla inblandade uppskattat.

Matte har lagt ner mycket tid på Ulrik och han brukade gå lös när de var ute.

Om du kan tänka dig att varaktigt ta hand om Ulrik så hör av dig till mig så förmedlar jag kontakten till familjen som har honom nu. Du når mig på 0705-410012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar