tisdag 30 september 2014

Valpleverans

Nu är nästan detta äventyret över. Fyra av sex valpar är levererade och enligt de rapporter jag har fått från deras nya ägare fungerar allt bra i deras nya hem.

Jag var och hämtade registreringsbevisen i onsdags eftersom valparna skulle veterinärbesiktigas m.m. i torsdags. Besiktningen gick bra, precis som vaccinationen och chipningen. 

I lördags kom de två första valpköparna och hämtade sina valpar. Jag har bestämt mig för att spara en valp men jag bestämde mig inte förrän i sista minuten för vilken jag skulle spara. Till slut kändes det som att jag borde haft en kristallkula för att bestämma mig och det är det inte så många som har. Jag hoppas att jag valde rätt men det tar ju lite tid innan det visar sig. Som tur är har jag haft lite hjälp att välja, både av Ylva och av Dorte, men de har ju inte heller någon kristallkula. 

Det var väldigt kul att se hur glada valpköparna över sina nya familjemedlemmar och det gjorde att det kändes bra att lämna ifrån sig valparna. När jag dessutom fick positiva rapporter från ett par av köparna så fort de kommit hem kändes det ännu bättre.

På söndagen kom ytterligare två valpköpare och sedan var det bara två valpar kvar i valphagen. Det kändes lite tomt. Men samtidigt var det väldigt skönt för sex valpar kräver en hel del. De två som är kvar, Cornetto som jag har bestämt mig för att behålla och en tikvalp som blir hämtad på lördag har bra ljudresurser, ibland låter det nästan som vi fortfarande har sex valpar. 

Valpen som hämtas på lördag ska jag besiktiga om på torsdag eftersom veterinärintyget inte får vara mer än en vecka gammalt. 

Tyvärr har jag inte några kort på valparna uppställda men jag ska be de nya ägarna att ordna det. Det är svårt att ta bra kort på mörka hundar och de kort vi tog visar bara en svart fläck så de vill jag inte lägga upp.


Nu väntar vi på att få en fodervärd till Cornetto. Om inte det går så kommer vi att behålla henne själv. Eftersom hon är från vår första egna kull så tycker vi det är kul att ha kvar henne. 

1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk saga, från början till slut. Stort Grattis än en gång.
    Bra jobbat, hela familjen Hellqvist och lycka till med den nya familjemedlemmen.

    Lotta Malm som är djupt imponerad över det ni åstadkommit :-)

    SvaraRadera